Προσελκύοντας τους Μillennials στην ασφαλιστική αγορά

Χωράει πολύ αμφισβήτηση το αν οι λέξεις «cool» και «sexy»είναι αυτές που έρχονται στο μυαλό νέων ανθρώπων όταν σκέφτονται την ασφαλιστική βιομηχανία. Δυστυχώς, αυτή η αντίληψη θα εμποδίσει πολλούς νέους ανθρώπους από το να δουν την ασφαλιστική αγορά ως ένα πιθανό μονοπάτι σταδιοδρομίας και η αγορά αναγνωρίζει ότι πρέπει να κάνει κάτι για αυτό.

Του Dax Craig* – Πηγή: Geneva Association

Δεν αρκεί πλέον να παρέχει απλώς ευκαιρίες σταθερής εργασίας. Είναι καθοριστικής σημασίας να βρει τον τρόπο να κάνει την ασφάλιση ελκυστική σε μια νέα γενιά εργαζομένων. Πιο ποικιλόμορφη από ποτέ, η νέα γενιά εργαζομένων διαφέρει ως προς την ηλικία, το φύλο, το πολιτιστικό υπόβαθρο, τις ικανότητες και τις δεξιότητες και το εργασιακό στυλ. Οι σχετικές μελέτες έχουν δείξει ότι διψούν για καινοτομία, ανεξαρτησία και ευελιξία, ελκυόμενοι κυρίως από εταιρείες, όπως η Google και το Facebook, οι οποίες έχτισαν αυτοκρατορίες γύρω από αυτές τις αξίες.

Αν και το πρώτο βήμα είναι να προσελκύσει η αγορά αυτό που λέμε κορυφαία ταλέντα, οι αλλαγές που χρειάζεται να γίνουν δεν σταματούν σε αυτό. Δεν αρκεί να εντοπίσεις το σωστό ταλέντο, αλλά πρέπει και να μπορέσεις να του εξασφαλίσεις το κατάλληλο περιβάλλον εργασίας, όταν αυτό έρθει σε εσένα. Ένας από τους βασικότερους λόγους για τον οποίο η ασφαλιστική αγορά πρέπει να προσελκύσει ποικιλόμορφα ταλέντα, είναι γιατί πολύ σύντομα θα χάσει ένα μεγάλο μέρος του εργατικού της δυναμικού. Σύμφωνα με σχετική έρευνα του The Institutes, το 50% του ανθρώπινου δυναμικού στην ασφαλιστική αγορά πλησιάζει την ηλικία συνταξιοδότησης, ενώ το ήμισυ του συνολικού εργατικού δυναμικού έως το 2020 θα αποτελείται από τους λεγόμενους millennials.

Οι Millennials, ή αλλιώς αυτοί που γεννήθηκαν μεταξύ του 1980 και του 1996, είναι αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη γενιά στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας ακόμα και τη γενιά των baby boomers. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Applied Systems INC. αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ ζουν 77 εκατ. Millennials, με μέσο εισόδημα ανά νοικοκυριό USD 60.000. Πρόκειται, επίσης, για την πιο μορφωμένη γενιά, με 1 στους 4 να διαθέτει πτυχίο ΑΕΙ. Γιατί, όμως, είναι τόσο σημαντικό να έχεις ποικιλόμορφο εργατικό δυναμικό; Σκεφτείτε τα παρακάτω (σ.σ. αφορούν στην αγορά των ΗΠΑ):

– Οι μειονότητες ήταν το 87% της εθνικής αύξησης πληθυσμού μεταξύ 2000 και 2010.

– Οι προσωπικές ασφαλίσεις ισπανόφωνων προβλέπεται να αναπτυχθεί στα USD 41 δις μέχρι το 2020.

– Μέχρι το 2028, το 75% των έκτακτων δαπανών παγκοσμίως, θα ελέγχεται από τις γυναίκες.

Τι σημαίνουν αυτές οι στατιστικές για την ασφάλιση; Ότι το να έχει μια ασφαλιστική επιχείρηση διαφοροποιημένο εργατικό δυναμικό θα τη βοηθήσει να ανταποκριθεί καλύτερα στις διαφοροποιημένες ανάγκες του πελατολογίου της –αυτό συμπεριλαμβάνει και ένα διαφοροποιημένο μείγμα εμπειριών ζωής, υπόβαθρου, δεξιοτήτων.

Η μεγαλύτερη γενιά των ΗΠΑ μεγάλωσε στην ψηφιακή εποχή, κατά την οποία ο κόσμος γίνεται όλο και  πιο μικρός μέσω της διάδοσης της τεχνολογίας. Αυτό σημαίνει πως οι millennials δεν είναι διαφοροποιημένοι μόνο ως προς το υπόβαθρό τους, αλλά και στον τρόπο σκέψης τους.

Σύμφωνα με το Young Professional Survey 2014 της Vertafor, το 51% των εκπροσώπων αυτής της γενιάς θεωρούν την τεχνολογία ως ένα πολύ σημαντικό παράγοντα που θα τους κρατήσει σε μια αγορά. Αντιστοίχως, οι θέσεις εργασίας στον τεχνολογικό τομέα της ασφαλιστικής αγοράς εξακολουθούν να είναι αυτές με τη μεγαλύτερη ζήτηση και αναμένεται να αυξηθούν με εντυπωσιακούς ρυθμούς, καθώς το 75% των εταιρειών της αγοράς θα αυξήσει το προσωπικό του τομέα αυτού μέσα στον χρόνο που διανύουμε. Μάλιστα, σε πρόσφατη έρευνα, που έγινε σε περισσότερους από 100 CEO εταιρειών στις ΗΠΑ, διαπιστώθηκε ότι υπάρχει σοβαρό κενό σε επίπεδο δεξιοτήτων, κάτι που απειλεί το οικονομικό μέλλον της χώρας. Περισσότεροι από το 97% των ερωτηθέντων CEO πιστεύουν ότι πράγματι υπάρχει κενό σε επίπεδο ικανοτήτων, ενώ το 60% περίπου των θέσεων εργασίας που “ανοίγουν”, απαιτούν γνώσεις μηχανικής, τεχνολογίας, επιστημών και μαθηματικών.

Έχοντας εικόνα του είδους του ταλέντου που χρειάζεται να προσληφθεί, η επόμενη ερώτηση είναι: τι αλλαγές πρέπει να γίνουν προκειμένου να φιλοξενηθεί αυτή η πολύ συνδεδεμένη, ποικιλόμορφη και σε επαφή με την τεχνολογία γενιά των millennialsσε ένα επαγγελματικό περιβάλλον;

Η απάντηση βρίσκεται στη χρήση τεχνολογιών, όπως τα big data και τα analytics, που θα φέρουν την ασφάλιση στον 21ο αιώνα. Ακόμη πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι υπάρχει μια ευκαιρία για τα tech-minded ταλέντα να βοηθήσoυν ώστε η ασφαλιστική βιομηχανία να γίνει πιο ευκίνητη, πιο αποτελεσματική και πιο ικανή να δημιουργήσει μια συναρπαστική εμπειρία για τον πελάτη, που θα επιτρέπει στους ασφαλιστές να προσελκύσουν και να διατηρήσουν το καλύτερο είδος κινδύνων.

Οι κορυφαίοι ασφαλιστές έχουν ήδη καταφέρει να καταγράφουν σημαντικά κέρδη από την ανάλυση δεδομένων και η χρονική στιγμή δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη, για να συνδυάσει η αγορά τις τεχνολογικές λύσεις με το ανθρώπινο κεφάλαιο που ξέρει πώς να τις αξιοποιήσει. Η ασφαλιστική αγορά ήδη προσπαθεί να πείσει τα πιο λαμπρά ταλέντα ότι είναι μια βιομηχανία ώριμη για καινοτομία. Μπορεί μέχρι πρόσφατα η αγορά να μην ήταν “cool”, υπάρχουν, όμως, τρόποι για να γίνει μια ελκυστική επιλογή, αν εστιάσει στην ποικιλομορφία που αναζητά η γενιά των millennials,  όπως η ικανότητα να καινοτομεί και να χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να βελτιώσει την καθημερινή ζωή των ανθρώπων.

*Ο κ. Dax Craig είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Valen Analytics, το παρόν άρθρο του πρωτοδημοσιεύτηκε στοhttp://www.propertycasualty360.com

Σημείωση:Το παραπάνω άρθρο μπορεί να γράφτηκε για την αγορά των ΗΠΑ, αλλά αφορά την ασφαλιστική αγορά παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Πηγή: Ασφαλιστική Αγορά